miercuri, 31 ianuarie 2018

Autoportret hoinar

(Hoinar printre orizonturi)

În versuri, iar, cu îndrăzneală spun,
Ceea ce-n gând îmi spun că nu-mi permit,
Că-n vers sunt eu, cuminte și nebun,
Punând accentul grav si ascuțit.

Din lene iau un simplu fapt divers
Și-n fel și chip, în patru în despic,
Îl reînnod cu drumul unui vers
Lăsându-l zis cum eu nu pot să-l zic.

Când văd cum umbre mari, ori mari lumini,
Se rătăcesc prin norii-ntunecaţi,
Nevinovații-mi par cu multe vini
Şi scuze au cei mult prea vinovaţi.

Abia atunci mă-ntorc la ce sunt eu,
Și chiar la lene uit a mă gândi,
Chiar dacă mă deprim că-i mult tupeu
În lumea-n care-i greu a mai iubi.

Și-așa, din când în când, tot povestesc,
Mi-aduc aminte fapte și trăiri,
Pe drept uitând că pot să-mbătrânesc,
În așteptarea marilor iubiri.

Încerc să dau un sens oricărui gând,
Fără să cred în harul doctrinar,
Simțindu-mă, ca orice om de rând,
Prin orizonturi, eu, mereu hoinar.

Niciun comentariu: